tirsdag den 11. januar 2022

Ny western-serie på Paramount+

Skuespilleren Kevin Costners navn er i den grad forbundet med westerns, hvor titler som SILVERADO, DANCES WITH WOLVES, WYATT EARP og OPEN RANGE pryder hans cv. På den lille skærm har han medvirket i miniserien HATFIELDS & McCOYS, men ellers har den altdominerende rolle i de senere år være som den magtfulde ranchejer John Dutton i TV-serien YELLOWSTONE.

Her er vi ude i en moderne western med firehjulstrækkere, iPhones og den slags, men historien handler dybest set om magt. Det er en kulørt og underholdende sag, lidt som en slags DALLAS eller DOLLARS i "det knap så vilde, men alligevel dødsensfarlige vesten". Men den virker! Jeg glæder mig til at komme i gang med sæson 4.

Men nu har folkene bag også taget hul på en forhistorie, nemlig 1883. Hvordan var det lige, at familien Dutton i tidernes morgen kom ud over de store stepper og endte med at blive så magtfulde og rige? Her er vi så åbenbart i ægte western-land, og det er en serie, jeg også ser frem til. Sam Elliott, Tim McGraw, Faith Hill og Billy Bob Thornton pryder rollelisten. 

10 afsnit skulle der være i sæson 1, og jeg venter nok lige til alt er tilgængeligt, før jeg kaster mig over den (indtil videre kan man se to afsnit). Den sendes på streaming-tjenesten Paramount+, men hvis man er YouSee-kunde, har man måske også adgang til den. Titlen her er YELLOWSTONE: 1883 - så har alle vist fanget pointen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar