onsdag den 31. august 2022

Salget svigtede: Shadow Zone lukker KEN PARKER-serien

Så gik den desværre ikke længere. Det danske tegneserieforlag Shadow Zone har i dag meldt ud, at KEN PARKER-tegneserien lukker og slukker med bind 8; altså det bind, der er på gaden nu. Omkring 100 solgte eksemplarer pr. bind er den barske virkelighed, der er årsagen til, at forlaget må sige stop - også selv om det er en tegneserie, der har en stor plads i hjertet hos Shadow Zone.

Jeg skal indrømme, at jeg stadig mangler at købe bind 7 og 8, men selv om jeg havde gjort det, så batter det næppe det store i det store regnskab. I disse tider er vi nok mange, der trimmer vores indkøb på den ene eller den anden måde - ikke mindst fordi en pakke smør koster 57 kroner eller noget i den stil. Også nordmændene har i nyere tid forsøgt sig med KEN PARKER, her blev det kun til fire bind. Men nu vil jeg lige få indkøbt nr. 7 og 8, så jeg har det hele stående på hylden.

2 kommentarer:

  1. Hvis man ikke fik fat på Shadow Zones KEN PARKER-bøger, så er chancen der nu til at gøre et kup: Faraos har tilbud på dem alle til 50 kr. per styk. Og det samme gælder forlagets gyserserie, SAMUEL STERN, som lukkede med nr. 6.

    SvarSlet