torsdag den 17. august 2023

WESTWARD THE WOMEN: Denne Blu-ray-nyhed vil min hustru sætte pris på

Min hustru har flere gange nævnt en western, hun i sin tid har set i fjernsynet, nemlig William A. Wellmans WESTWARD THE WOMEN fra 1951. På dansk fik den titlen KVINDERNE DROG VESTPÅ. Gennem årene har jeg holdt lidt øje med, om det var muligt at finde en god udgave af den, og det ser nu ud til at lykkes. Den 26. september udkommer den nemlig på Blu-ray fra Warner Archive Collection i USA. Deres udgivelser plejer at være regionsfrie, men der er så også udvalgte titler, som udkommer i England. Anyway, så er det i hvert fald en god nyhed, som også min hustru vil sætte pris på.

2 kommentarer:

  1. Absolut en seværdig western, som jeg nok skal have fat i igen. Mit eksemplar er en overspillet DVD fra TV, måske fra samme tid, som omtales i teksten ovenfor.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan i hvert fald grave frem, at DR har vist filmen den 6. august 1991, men der kan have været andre visninger.

      Slet