lørdag den 10. februar 2024

... og jeg køber fortsat Jonah Hex

Min lokale antikvarboghandler har desværre en dårlig vane med at sætte klistermærker med prisen på forsiden af blade, men det er en uvane, der i årevis har været udbredt i branchen. Nu var disse fire Jonah Hex-hæfter, jeg købte i går, heldigvis nogenlunde til at have med at gøre, så jeg fik prismærkerne af uden at rive forsiderne i stykker. 

Hæfterne kostede en 10'er stykket og er i ganske fin stand, og så fik jeg lige krydset fire numre mere af på min samleliste (hvilket vil sige, at jeg slettede dem i den Jonah Hex-note, jeg har på min iPhone, som jeg som regel har med mig). Nu mangler jeg faktisk kun tre hæfter i at have dem alle; altså af de 78 numre af seriebladet, som Interpresse udgav i årene 1979 til 1985.

2 kommentarer:

  1. Hov, hov! Du mangler også de sidste fire numre, der udkom i 1986 under titlen "Hex"! Høhø.
    Det var der, hvor Jonah Hex blev sendt frem til en postapokalyptisk Mad Max-agtig verden. Desværre solgt det danske blad ikke særlig godt, og det lukkede. Det stoppede så vidt jeg husker også ret hurtigt i USA.
    Der findes også JH på dansk i Tomahawk og to numre af Seriemagasinet. Jeg mener, at der var et par af dem, der ikke blev genoptrykt i JH-bladet (der findes et indeks i et af bladene, men jeg har glemt hvilket. Måske var det i det "Det bedste fra JH", som kom i 1994).
    For en gangs skyld kan jeg i øvrigt bryste mig af at have været med hele vejen, lige fra JH nr. 1 og frem til Hex nr. 4. Jeg har stadig hele baduljen i nogenlunde pæn stand.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nu ved jeg ikke lige, om jeg også samler de fire HEX-numre op. Som du skriver er der også DET BEDSTE FRA JONAH HEX-hæftet og der er en miniserie med fem hæfter, som udkom senere. Men nu er det lige de 78 normale hæfter, jeg har fokus på. ComicWiki har en god oversigt over det hele, men denne fan-hjemmeside har også styr på indholdet, hvis man virkelig vil nørde JH.
      http://www.superhelteserier.dk/jonah_hex_index.htm

      Slet