fredag den 23. september 2016

Bunker af Bill og Ben-bøger på vej - både på dansk og engelsk

Marshall Grovers bøger om de to texanske helvedeshunde Bill og Ben er det nye sort. Som tidligere nævnt her på Rygende Revolvere, så har forlaget Lindhardt og Ringhof hevet de klassiske fortællinger frem fra arkivet, og er begyndt at udgive dem som e-bøger. I første omgang troede jeg, at der ville udkomme 21 styk, men der er allerede kommet flere, og der er endnu mere på vej.

Ifølge forlaget er det planen at udgive rub og stub, så der er rigtig mange timers nostalgisk western-læsning at glæde sig til. Alt i alt nåede der jo at komme 383 bind på dansk, hvor kun en enkelt historie blev trykt to gange - så det er 382 forskellige historier. I skrivende stund kan jeg inde på en online-boghandel som Saxo se 125 Bill og Ben-bøger, der allerede er udkommet eller som er på vej.

Prisen er 65-70 kroner per bog, men man kan finde dem billigere hos nogle forhandlere, mens andre har diverse rabat-ordninger. Det er dog især hvis man abonnerer på en tjeneste som f.eks. Storytel, at det begynder at give mening. For en fast månedspris har man adgang til et utal af bøger - herunder også de mange Bill og Ben-eventyr, så det er bare med at gå i gang fra en ende af.

Lindhardt og Ringhof har været så flinke at sende mig et par af bøgerne, som jeg har lagt over i min Kindle. Dem glæder jeg mig til at læse, og I skal nok høre mere om dem her på bloggen.

Når vi taler Kindle og e-bøger, så kommer der også en nyhed fra Piccadilly Publishing. Fra den 1. december udkommer Bill og Ben-historierne også herfra - og det er selvfølgelig på originalsproget og de to gutter hedder Larry & Stretch. Hele 76 bind er planlagt, og ved samme lejlighed bliver der også e-bogs-premiere på en anden Marshall Grover-serie, nemlig den med Big Jim. Her er der planlagt 24 bind.

Så er man til Bill og Ben, er der virkelig meget at glæde sig til. Ja, det er så i elektronisk format, så man ikke kan nyde de legendariske røde bogrygge, men til gengæld vil bøgerne være nemme at få fingre i.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar