fredag den 26. november 2021

En Jonah Hex-tegneserie kom ridende på Black Friday

Her til formiddag var jeg lige et smut forbi Faraos Cigarer i deres nye tegneserie-afdeling på Strøget i København. Det var først og fremmest en julegave, jeg var på jagt efter, og det hjalp jo lidt på shoppe-lysten, at de havde Black Friday-tilbud med 20 procent på næsten alt i butikken. Så jeg skulle selvfølgelig også have lidt til mig selv. Det blev til en Jonah Hex-opsamling fra DC Comics, nemlig WEIRD WESTERN TALES: JONAH HEX. Vi snakker 528 sider i stort format i hardcover og i farver.

Albummet står normalt til 595 kroner i Faraos Cigarer, men prisen røg ned på 476 kroner på grund af den sorte fredag. Det er til at have med at gøre; well, altså billigere end før. Nu har jeg i forvejen disse historier i bind 1 af Showcase Presents-serien fra DC, men de er så i sort/hvid. Derfor skal det blive interessant at læse den kulørte version - for disse serier kom jo originalt i farver i USA, mens en markant håndfuld af dem udkom i sort/hvid i Danmark. 

På billedet er det svært at se, hvor tykke disse albums er, men hardcover-albummet er som sagt på 528 sider, mens de to Showcase Presents-albums er på 528 og 544 sider; det er meget Jonah Hex. Men man kan håbe, at DC Comics får udgivet noget mere i samle-albums, uanset formatet.

2 kommentarer:

  1. Fedt køb! - siger jeg, omend jeg foretrækker Jonah Hex i sort-hvid.
    Alle numre af det danske "Jonah Hex" var i sort-hvid på nær nr. 1. Og så vidt jeg husker, er hele serien (den oprindelige) udkommet på dansk. Nogle af historierne findes dog også i farver i bladet "Tomahawk" (som udkom før "Jonah Hex").

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror også, at de har udgivet stort set alt Jonah Hex fra den originale serie, men jeg ved det ikke. ComicWiki skriver, at det danske blad "indeholder langt hovedparten af de oprindelige Jonah Hex-historier fra dels All Star Western Tales/Weird Western Tales og Jonah Hex (vol. 1) ". TOMAHAWK-hæfterne er desværre ikke indekseret lige så grundigt som JONAH HEX.

      Vi er jo vokset op med mange af disse serier i sort/hvid, og de fungerer rigtig godt på den måde, især TOMB OF DRACULA og de andre Marvel-horror-serier samt selvfølgelig JONAH HEX. Måtte lige korrekse ekspedienten i Faraos Cigarer, da han begyndte at snakke om, at det var fedt, at serierne var blevet farvelagt - de almindelige månedshæfter i USA var og er som regel i farver.

      Slet