tirsdag den 5. april 2022

Så fik jeg lige en klassiker, jeg ikke har set, hjem til samlingen

Horrorfilm har altid været min primære interesse, mens westerns har været noget, der har spøgt lidt i baggrunden - og derfor er det ikke så underligt, at der er et hav af klassikere i genren, jeg ikke har fået set endnu. Og nu skriver jeg med vilje endnu, for jeg prøver stille og roligt at få samlet nogle af dem op. En af dem er 3:10 TO YUMA fra 1957, instrueret af Delmer Daves.

Den landede i min postkasse i går i en flot Blu-ray-udgave fra The Criterion Collection - og det er jo altid en garanti for en flot udgivelse. Titlen skulle vist være udgået, men jeg var så heldig at finde den hos Zavvi. Og det giver mig så ekstra god grund til også at få set remake-versionen fra 2007, som jeg heldigvis allerede har liggende i bunkerne.

Nu er det ikke helt skidt, at der er mange klassikere, jeg ikke har fået set - for så er der bare så meget mere at glæde sig til.

2 kommentarer:

  1. Den er fascinerende. Ejer den kun på dvd. Genindspilningen har jeg glemt.

    SvarSlet
  2. Jeg har set den på TV for snart længe siden, og jeg husker den som rimelig god. Remaken ligger (stadig uset) i stakken (læs: en af stakkene!) af dvd'er.

    SvarSlet