fredag den 15. juli 2022

Lidt mere Tex Willer

Jeg bestilte forleden en stak af de norske Tex Willer-tegneserier; den almindelige månedlige udgivelse. Det kan man gøre via CDON, hvor Adlibris er dem, der reelt står for at sende netop disse hæfter. Da pakken ankom, var der faktisk et hæfte, som manglede, men det var ikke Adlibris' skyld - de havde sendt mig præcis det, jeg havde bestilt. 

Men jeg kunne se, at nummer 687 (med forside-titlen RAN I NOGALES) ikke lige var til at skaffe hos Adlibris. Og hvis man kiggede på andre norske hjemmesider med tegneserier og den slags, så var dette nummer heller ikke på lager. Måske var det kommet i et mindre oplag, måske var der gået noget andet galt i distributionen. Jeg ved det ikke, men nu spurgte jeg den store "Facebook-hjerne", og heldigvis var der en nordmand, der ved et uheld havde fået købt to eksemplarer, og han var villig til at handle.

RAN I NOGALES landede uden problemer i min postkasse i dag, så alt er godt. Men jeg kan se, at det er blevet lidt mere tricky at købe nogle af disse ting, og det er slet ikke alt, der er lige nemt at skaffe. Nu køber jeg ikke det hele, og der er også grænser for lommepengene - og jeg kan se, at en serie som UNGE TEX WILLER hurtigt bliver udsolgt. Måske bliver det en serie, jeg kommer til at opgive, og der er heldigvis så meget andet, at kaste sig over. Men jeg er rigtig glad for at have fået RAN I NOGALES. 

2 kommentarer:

  1. Så gøy at det finnes Tex-fans i Danmark også, selv om dere vel ikke er så bortskjemte som vi nordmenn er. Jeg anmelder hvert eneste nummer av Tex Willer på min blogg Würmstuggu. Jeg skriver også sporadisk om westernromaner, særlig Morgan Kane. https://wurmstuggu.blogspot.com/

    SvarSlet
    Svar
    1. Der findes i hvert fald en lille håndfuld Tex Willer-fans i Danmark og der er også udkommet et par TEX-albums fra forlaget E-voke. Men vi har på ingen måde "norske tilstande", når det gælder udgivelser.
      Tak for link til bloggen.

      Slet