lørdag den 8. april 2023

Ny tegneserie: Sådan har vi vist ikke set Lucky Luke før

Det er længe siden, jeg har læst et af de originale Lucky Luke-albums, men jeg læste med stor fornøjelse MANDEN DER SKØD LUCKY - det første af de såkaldte "Et ekstraordinært eventyr", hvor kendte tegneserie-figurer fortolkes ganske fantasifuldt. Så det er albums, hvor alt kan ske. Splint & Co., Linda og Valentin samt Blake og Mortimer har også været omdrejningspunktet for en stribe fantasifulde fortællinger.

Når det gælder Lucky Luke, er der kommet fire "Et ekstraordinært eventyr"-albums i alt (MANDEN DER SKØD LUCKY, JOLLY JUMPER SVARER IKKE, LUCKY LUKE SADLER OM og WANTED LUCKY LUKE) og nu er endnu et på vej fra forlaget Cobolt. Den 20. april udkommer CHOKOLADEDRENGE, skabt af den tyske humorist Ralf König. Og ifølge handlingsreferatet bliver det med en alt andet end almindelig Lucky Luke-historie. Hør bare her: "Selv en cowboy kan have brug for en pause. For Lucky Luke betyder det fri fra forbryderjagt og en tjans som kvæghyrde i en naturskøn dal. På den frodige slette græsser fem friskimporterede schweiziske malkekøer – kendt for deres fede mælk, der er perfekt til fremstilling af chokolade. Som hjælper har han den fåmælte Bud fra byen Straight Gulch. Da de to mænd er alene i vildmarken, åbner Bud sit hjerte for Lucky Luke og fortæller sin livshistorie om forbudt kærlighed."

Jeg ved ikke lige, om dette album kommer øverst på min indkøbsliste, selv om det lyder ret sjovt, men jeg skal dog lige have kigget på de album i serien, jeg ikke har.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar