tirsdag den 24. oktober 2023

Så kan KEOMA fås igen

Det er gået min næse forbi, at Enzo G. Castellaris KEOMA fra 1976 er blevet genudgivet på dansk dvd og Blu-ray. Soul Media står bag udgivelsen. På dansk fik filmen titlen KEOMA - EN MAND SOM EN TORNADO, men den er internationalt også blevet koblet op på Django-fænomenet med titlen DJANGO RIDES AGAIN, så underligt nok er titlen på Soul Medias udgivelse KEOMA - DJANGO RIDES AGAIN.

KEOMA var den første titel i Another World Entertainments serie af western-udgivelser for mange år siden, så den har været tilgængelig på dansk. Men jeg var dengang så uheldig at få fat i nogle eksemplarer, der var plaget af en produktionsfejl, så filmen frøs undervejs i handlingen - så det er cool, at den nu er udkommet igen.

2 kommentarer:

  1. Husker godt den produktionsfejl, så jeg købte derfor et nyt eksemplar, der desværre også frøs. I dag har jeg ikke filmen i samlingen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg var lidt i kontakt med AWE om netop dette for mange år siden, og deres eget eksemplar havde ikke den fejl, selv om dvd'en tilsyneladende kæmpede lidt med afspilningen lige på det kritiske punkt på skiven. Underligt, men jeg har af samme årsag heller ikke filmen i samlingen (selv om den er blevet udgivet af forskellige udenlandske selskaber).

      Slet