onsdag den 10. april 2019

Hold da op! I Norge har de Tex Willer i kiosken og westerns på Blu-ray

Tre norske TEX WILLER-udgivelser.
Min kone og jeg har været en tur i den norske hovedstad med Oslobåden, og her fik jeg købt en del gys. Men det blev sandelig også til lidt western-ting. Oppe i Norge er de glade for den italienske westernserie TEX, der på de egne hedder TEX WILLER. Så man kan gå direkte ind i en kiosk som Narvesen og købe det nyeste nummer af det månedlige hæfte. Det var nummer 652, jeg fik fat i. De udgiver også en serie, der bare hedder TEX, som er i farver. Her fik jeg fat i nummer 48.

Selv om disse album er softcover, er de ret lækre.
I nørd-mekkaet Outland i Kirkegata havde de stadig første nummer af den nyeste serie, TEX WILLER FREDLØS, så det købte jeg også, men ellers får man på fornemmelsen, at man skal købe udgivelserne hurtigt, da de ellers bliver udsolgt. Men det kan være, at jeg tager fejl. I Outland havde de også en stribe ret flotte Blueberry-tegneserier i nogle store albums fra Egmont. Jeg ved godt, at de i et eller andet format er på vej tilbage på det danske marked fra Cobolt, men de virkede nu ret cool og lækre.

Fire nyere westerns - og det endda på Blu-ray.
De må generelt have et andet forhold til westerns i Norge, for filmene får også en lidt bedre behandling end her i landet. HICKOK, TRADED, THE BALLAD OF LEFTY BROWN og ANY BULLET WILL DO er alle nyere westerns, der herhjemme er blevet udgivet på dvd af Another World Entertainment. Men i Norge er de altså kommet på Blu-ray fra deres variant af Another World Entertainment. Jeg købte dem alle fire i butikken Platekompaniet i Byporten Shopping. Ja, det er lidt langt at rejse for at få lidt cowboyder-underholdning, men hvis man alligevel er på de kanter, så hold udkig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar