lørdag den 4. maj 2019

Et lille tip: Sådan får du fat i nogle Tex Willer-tegneserier fra Norge

Den italienske western-tegneserie TEX er i de skandinaviske lande især et hit i Norge og Finland, men man kan ikke umiddelbart abonnere på dem eller få dem sendt via de officielle kanaler, og med det mener jeg forlaget selv. Så findes der andre metoder, som jeg ikke har prøvet, men ved et tilfælde har jeg opdaget en mulig vej til i hvert fald nogle af udgivelserne. Man bestiller ganske enkelt via CDON.

CDON samarbejder nemlig med en anden netbutik, Adlibris, og det giver sjovt nok adgang til nogle af de norske og de finske udgivelser, men det er nok førstnævnte, der for danskere vil være mest interessante - med mindre man er absurd god til finsk. Umiddelbart ser det primært ud til at være den almindelige månedlige udgivelse, man kan bestille blandt de efterhånden utallige ting, der udkommer i Norge, men det er da også noget.

For sjovs skyld forsøgte jeg at bestille to hæfter fra CDON, og det gik uden problemer, selv om det tog to uger fra bestilling til at pakken dukkede op i min postkasse. Men det er fint nok. 143 kroner kostede det alt i alt med forsendelse. Selvfølgelig dyrere end at købe hæfterne i en kiosk i Oslo, men nu er det jo ikke helt gratis at rejse til Norge, så ...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar