torsdag den 30. maj 2019

Løst og fast fra prærie-telegrafen

Jeg er lidt nede på tælling, så jeg har ikke haft tid og kræfter til at skrive her på bloggen, men nu samler jeg lige op på et par ting. Post-diligencen har været forbi med tre Blu-rays fra engelske 88 Films. De gør det ikke så meget i westerns, men de har en serie, der hedder The Italian Collection, og under den paraply har de udgivet nogle spaghettier. Som tidligere beskrevet har selskabet bøvlet med at få DJANGO KILL... IF YOU LIVE, SHOOT!, THE MERCENARY og NAVAJO JOE på gaden, men over tid er det så lykkedes.

Jeg bestilte direkte fra 88 Films, da de havde alle tre titler på lager til en fornuftig pris, og jeg er alligevel træt af Amazon, så det passede fint. Smed så lige en horrorfilm med i min ordre, men det er en anden historie. Udgivelserne fra 88 Films har som regel to forskellige forsider, så man selv kan vælge, men i modsætning til andre selskaber er det sjældent nytegnede forsider, vi har med at gøre. Så man kan oftest vælge mellem to varianter baseret på originale plakater. På ovenstående billede kan I se, hvordan de tre Blu-rays alternativt kan se ud. Jeg ved endnu ikke helt, hvilke varianter jeg foretrækker.

Jeg skal have læst nogle af de Tex Willer-tegneserier, jeg har fået fat i, men nu har jeg faktisk også lige bestilt et par stykker mere, så jeg venter et par dage endnu med at gå i gang. På tegneserie-fronten er det ellers værd at bemærke, at forlaget E-voke netop har udgivet albummet MIMBREÑOS af Stefano Casini. E-voke beskriver det som "en hæsblæsende og klassisk western-historie".

Mange tegneserie-fans vil måske også være glade for, at E-voke snart kaster sig over nogle af Paolo Eleuteri Serpieris western-historier. Serpieri er især kendt for de sexede science fiction-albums om den velformede Druuna, men han har også lavet fortællinger fra det vilde vesten. HISTORIER FRA DET VILDE VEST bliver den danske titel på albummet, der udkommer i juni - og det kun i 200 eksemplarer.

Jeg har fået læst en enkelt western på min Kindle, nemlig LAWMASTER af Jack Martin. Det er en af de 15 e-bøger, som Piccadilly Publishing fik udgivet i deres stand-alone-serie, som jeg tidligere har været lidt inde på. Hidtil har jeg ikke været så imponeret af bøgerne, men LAWMASTER er en særdeles velfungerende historie om en sherif, der får store problemer, da han arresterer en magtfuld ranch-ejers arrogante søn. Fin underholdning.

På soundtrack-fronten er det vildt længe siden, jeg har fået noget nyt, men det jo ikke fordi, der ikke udkommer ting og sager. Intrada har f.eks. genudgivet Jerry Fieldings score til LAWMAN og den 20. juni genudgiver Digitmovies musikken fra Terence Hill-filmen …E POI LO CHIAMARONO IL MAGNIFICO, komponeret af Guido og Maurizio De Angelis - og det på både cd og lp. Vinyl-elskerne vil elske det.

Hvad er der ellers? Fans af TV-serien DEADWOOD ser uden tvivl frem til, at DEADWOOD: THE MOVIE er lige om hjørnet. Se den på HBO Nordic fra på lørdag. OK, det var alt fra prærie-telegrafen i denne omgang.

3 kommentarer:

  1. Vil gerne høre din mening om Django Kill. Har den liggende klar til et gennemsyn, men tvivler på, at den lige falder i min smag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg skal nok skrive et indlæg, når jeg får den set - det skulle være en ret grum sag.

      Slet
  2. Ja, det hører jeg. Min er desværre thai-dvd uden tekster. Købte en ufattelig masse westerns på thai fra en Amazon marketplace sælger i Asien en overgang.

    SvarSlet