søndag den 1. januar 2023

Rigtig godt nytår til alle western-fans

Endnu et år er gået, og selv om dette ikke er verdens mest aktive blog, så er præriestøvet dog blevet hvirvlet op nogle gange. Det er blevet til omkring 5400 sidevisninger det seneste års tid, og det er helt fint for det, der i virkeligheden er et lille hyggeprojekt om en genre, der må betragtes som værende en niche - i hvert fald sammenlignet med fantasy, horror, slå på tæven-action og buldrende superheltefilm.

Jeg har altid holdt meget af westerns, selv om jeg har dyrket andre genrer mere, så jeg er ikke ekspert eller noget - og slet ikke sammenlignet med nogle af de læsere, som jeg ved følger med her på kanalen. Men jeg får set og læst så meget, jeg nu kan nå - og jeg får samlet ting op, som af mange betragtes som klassikere, og også lidt af hvert, der bare er god underholdning. Ikke alt får jeg skrevet om, men meget får da et par ord med på vejen.

Indtil nytår har jeg været ansat på Ekstra Bladet, og her havde jeg fornøjelsen at skrive en lille serie artikler om de store western-stjerner. Der skulle egentlig have været 10 kapitler, men virkeligheden ville det anderledes, så det blev kun til fire, nemlig om John Wayne, Clint Eastwood, James Stewart og Kevin Costner. Det er et projekt, som jeg trods alt er meget stolt af, selv om det så ikke blev helt som planlagt.

Tegneserier prøver jeg også at samle lidt op af, men det er noget, der nok får lidt mere fokus her i det nye år - og jeg har en del liggende, der skal læses. Det samme gælder en stak ældre cowboyder-romaner; de der gode gamle kiosk-bøger. Nu får vi se, men jeg vil under alle omstændigheder sige tak til de læsere, der følger med her på bloggen.

6 kommentarer:

  1. Godt nytår til dig, Søren! Jeg fortsætter selvfølgeligt med at følge bloggen med spænding og forventning.

    SvarSlet
    Svar
    1. Der kommer til at ske lidt i ny og næ her på den gode gamle prærie-telegraf.

      Slet
  2. Jeg hænger også på. Godt nytår og øv med avisen. Fine indkøb (eller er det julegaver?) der. Jeg fandt selv TRUE GRIT på dvd i Røde Kors i dag. Jeg havde allerede remaken, men ville se originalen først, og det kan jeg så nu. Yay! Og bliv endelig ved med hyggeprojektet! xD

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er mest sådan lidt noget af det, jeg har liggende i mine western-bunker. Altid godt med noget at se.

      Slet
  3. Godt nytår til dig . Jeg læser også med :) godt at se der stadigvæk er nogle som kan skrive nogle spændende blogs som vi kan følge med i.

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak. Jeg holder ud lidt endnu ;-)

      Slet