torsdag den 24. januar 2013

Et touch af Tombstone

Nu har skudduellen ved O.K. Corral fyldt lidt her på bloggen den seneste uges tid med mine anmeldelser af GUNFIGHT AT THE O.K. CORRAL og HOUR OF THE GUN, uden at det har været min tanke at lave et tema om det berømte opgør i Tombstone. Jeg skal nok en dag få samlet flere af de andre film op, der handler om Wyatt Earp og Doc Holliday, men jeg vil lige vise denne plakat, som jeg faldt over ved et tilfælde:

Det er DAWN AT SOCORRO fra 1954; instrueret af George Sherman og med Rory Calhoun og Piper Laurie i hovedrollerne. Den handler om revolvermanden og spilleren Brett Wade, der viser sig at være syg. Hans karakter er - ifølge flere kommentarer, jeg har læst - inspireret af Doc Holliday-figuren, og filmen skulle også indeholde andre referencer til skudduellen i Tombstone. Nogle nævner dog, at den også henter inspiration fra andre westerns. Nu har jeg ikke set den, men jeg synes lige, at I skulle have fornøjelsen af den flotte plakat.

2 kommentarer:

  1. Det er helt bestemt en rigtig flot film plakat som straks giver en lyst til at se filmen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange fans har ledt efter den længe, men nu skulle den komme i en box fra TCM i USA sammen med fire andre 50'er-westerns.

      Slet