onsdag den 2. januar 2013

THE HIGH CHAPARRAL kan fås hinsidan

Jeg er lidt i tvivl om jeg nogensinde har set et afsnit af den amerikanske TV-serie THE HIGH CHAPARRAL, men der er lidt et eller andet bekendt ved introen, som man kan tjekke ud på YouTube. Serien har i hvert fald været sendt på diverse tyske kanaler, så det kan være, at jeg har set lidt af den for mange år siden. THE HIGH CHAPARRAL blev i sin tid lavet til den amerikanske TV-kanal NBC i 1967 til 1971, og over de fire sæsoner blev det til 98 episoder.

Amerikanske fans har forgæves efterlyst en dvd-udgivelse af serien, mens tyskerne har fået det hele. Og nu er serien så småt på vej ud i Sverige, takket været Soul Media. De har udgivet andre western-TV-serier før - også på det danske marked - men THE HIGH CHAPPARRAL er kun ude med svenske undertekster. Sæson 1 fås på to boxe og de næste to boxe i serien udkommer den 19. marts.

9 kommentarer:

  1. Hvis ellers du har alderen til det, så du den på svensk tv i 70'erne. Jeg husker den som datidens bedste westernserie.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har alderen til det (runder det skarpe 50 års-hjørne om få uger), men jeg er vokset op med tysk tv, ikke svensk.

      Slet
    2. Der var godt nok også meget sne på skærmen takket være vores gamle, udtjente stueantenne.

      Slet
  2. Thumbs up for Soul Media - de har også udsendt den fremragende moderne westernserie "The Adventures Of Brisco Country Jr." med ikonet Bruce Campbell i hovedrollen...

    De har dog også valgt at dele serien op i 2 bokse, og det var sågar ikke fordi at der kom så mange afsnit, vistnok kun 27 stks... men jeg husker den fra da den kørte på TV2 - en særdeles medrivende serie...

    SvarSlet
  3. Kan noen si om kvaliteten er brukbar? Hvor kan dette kjøpes? Kun svenske undertitler?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan ikke finde nogle anmeldelser af dvd-udgivelsen, så jeg aner ikke noget om kvaliteten - eller om der rent faktisk kun er svenske undertekster på (men der står ikke andet på dvd-bagsiden).

      Var inde i en forretning i København i dag, der ifølge deres hjemmeside havde den på lager, men de kunne ikke finde den i bunkerne.

      Det ser ud som, at du kan bestille den fra bl.a. norsk CDON

      Slet
  4. Jeg tror, det må ha været tysk TV, du har set den på. Jeg husker den bestemt ikke og jeg så så godt som alt, der havde med westerns at gøre i 70'erne! Jeg checkede et afsnit på YT og selveste Cameron Mitchell var åbenbart med.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen jeg garanterer, at de også viste den på svensk, for vi kunne ikke tage tysk i mit barndomshjem. Boede lige ved siden af Sverige.

      Slet
    2. Den svenske Wikipedia-side om THE HIGH CHAPARRAL nævner, at den i sin tid blev vist på svensk TV.

      Slet