fredag den 18. januar 2013

Koch Media Western Legenden: Det komplette overblik

For et par dage siden spurgte jeg til den serie af klassiske westerns, som tyske Koch Media udgiver under titlen Koch Media Western Legenden. Jeg blev henvist til nogle ganske positive anmeldelser mht. udgivelsernes kvalitet, så derfor har jeg endnu engang leget listemager, så jeg har det komplette overblik. Og det skal Rygende Revolveres læsere selvfølgelig ikke gå glip af. Indtil videre er der kommet 20 titler i serien - og nogle af dem kan også købes på Blu-ray.

Jeg har netop bestilt RIO CONCHOS fra tysk Amazon, så jeg kan tjekke serien ud. Det er en film, jeg længe har villet se; ikke mindst fordi den har et fantastisk score af Jerry Goldsmith.

  • Nr. 1: DIE WEIßE FEDER (WHITE FEATHER, Robert D. Webb, USA, 1955).
  • Nr. 2: RACHE FÜR JESSE JAMES (THE RETURN OF FRANK JAMES, Fritz Lang, USA, 1940).
  • Nr. 3: DER LETZTE WAGEN (THE LAST WAGON, Delmer Daves, USA, 1956).
  • Nr. 4: UNION PACIFIC (Cecil B. DeMille, USA, 1939).
  • Nr. 5: RIO CONCHOS (Gordon Douglas, USA, 1964).
  • Nr. 6: SCHIEß ZURÜCK, COWBOY (FROM HELL TO TEXAS, Henry Hathaway, USA, 1958).
  • Nr. 7: HERRIN DER TOTEN STADT (YELLOW SKY, William A. Wellman, USA, 1948). OBS: Også på Blu-ray.
  • Nr. 8: DIE SCHWARZE MASKE (BLACK BART, George Sherman, USA, 1948).
  • Nr. 9: DER RITT ZUM OX-BOW (THE OX-BOW INCIDENT, William A. Wellman, USA, 1943) - OBS: Også på Blu-ray.
  • Nr. 10: 100 GEWEHRE (100 RIFLES, Tom Gries, USA, 1968).
  • Nr. 11: SHOOT OUT - ABRECHNUNG IN GUN HILL (SHOOT OUT, Henry Hathaway, USA, 1971).
  • Nr. 12: DER GROßE AUFSTAND (THE GREAT SIOUX UPRISING, Lloyd Bacon, USA, 1953).
  • Nr. 13: TAG DER VERGELTUNG (UNTAMED FRONTIER, Hugo Fregonese, USA, 1952).
  • Nr. 14: DUELL MIT DEM TEUFEL (THE MAN FROM BITTER RIDGE, Jack Arnold, USA, 1955).
  • Nr. 15: GRENZPOLIZEI TEXAS (THE TEXAS RANGERS, King Vidor, USA, 1936).
  • Nr. 16: EL PERDIDO (THE LAST SUNSET, Robert Aldrich. USA, 1961) - OBS: Også på Blu-ray.
  • Nr. 17: TROMMELN DES TODES (APACHE DRUMS, Hugo Fregonese, USA, 1951).
  • Nr. 18: DREI RIVALEN (THE TALL MEN, Raoul Walsh, USA, 1955). - OBS: Også på Blu-ray.
  • Nr. 19: QUANTEZ, DIE TOTE STADT (QUANTEZ, Harry Keller, USA, 1957). - OBS: Også på Blu-ray.
  • Nr, 20: REITER OHNE GNADE (KANSAS RAIDERS, Ray Enright, USA, 1950). - OBS: Også på Blu-ray.

8 kommentarer:

  1. Jeg tror det er et rigtigt godt valg at bestille ”Rio Choncos” som er en film jeg selv har været ude efter længe så jeg glæder mig til at høre om den på et senere tidspunkt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg skal nok lave en omtale eller en anmeldelse, når jeg får set filmen igennem. Den er allerede sendt fra Tyskland (stort set samtidig med en pakke fra engelsk Amazon, der indeholder et mix af westerns og horror). Så jeg ser frem til at postbuddet kigger forbi i næste uge.

      Slet
    2. Er det bare mig eller er Amazon blevet fandens hurtige og effektive til at levere pakker?? - jeg bestilte en pakke fra den engelske Amazon i onsdag, og kunne vælge FREE levering, og den kom allerede fredag! - det er godt nok højt, højt niveau...

      Slet
    3. Jeg ved ikke om de er blevet hurtigere, personligt har jeg mange gange fået det jeg har bestilet fra dem efter blot et par dage.
      Gennerelt syntes jeg dog at amazon Tyskland leverer hurtigere end amazon England.

      Slet
    4. Jeg har dog ventet mere end halvanden måned på Django Kill fra Amazon UK, og den er stadigt ikke blevet afsendt.

      Slet
    5. Jeg har faktisk ikke lagt mærke til om de er blevet hurtigere. Men nu kommer varerne oftere med pakkeposten end med det almindelige postbud, så måske spiller det ind.

      Slet
  2. Jeg går ud fra, I taler om at bestille fra selve Amazon, ikke Amazons Marketplace-sælgere. Jeg har netop modtaget en cd fra en sådan, en cd som jeg bestilte første oktober. o_O

    SvarSlet
    Svar
    1. Min Django er fra Amazon selv, og jeg kan se den blev bestilt 8. november. Det er vist lidt usædvanligt.

      Slet